تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : تفاهم نامه ارائه خدمات مراقبتهای سلامت ادغام یافته گروه های سنی فی مابین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مدیریت کل امور بانوان و خانواده استانداری منعقد شد.

تفاهم نامه ارائه خدمات مراقبتهای سلامت بین معاونت بهداشت دانشگاه و مدیریت کل بانوان و خانواده استانداری خوزستان منعقد شد

دکتر سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رییس مرکز بهداشت استان در این جلسه اظهار داشت: امروزه بیش از نیمی از جمعیت کشورهای در حال توسعه را میانسالان تشکیل می دهند و جمعیت میانسالان بطور روزافزونی در حال افزایش است و این گروه تا کنون به دلیل تمرکز نظام سلامت بر گروه های پرخطر دیگر مانند کودکان و مادران باردار همواره از بسیاری از خدمات محروم بوده اند و نیازمند حمایت جدی برای ارتقای همه جانبه کیفیت زندگی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به روند رو به افزایش شیوع مرگهای زودرس و کمتر از 60 سال افزود: در حال حاضر تامین، حفظ و ارتقاء سلامت کلیه افراد 30 تا 59 سال ساکن در کشور از اهداف نظام سلامت بوده و در تلاش هستیم از طریق ارائه خدمات و مراقبتهای جامع سلامت و با کنترل عوامل خطر و پیشگیری و تشخیص زودهنگام به این هدف مهم دست یابیم.

رئیس مرکز بهداشت استان ادامه داد: بررسی ها نشان میدهد حدود 20 درصد زنان و 5 درصد مردان میانسال استان تحت پوشش خدمات ادغام یافته سلامت قرار دارند. پایین بودن شاخص خدمات ارائه شده به مردان میانسالان به علت اشتغال به کار اکثریت این گروه سنی در شیف صبح و عدم امکان مراجعه به مراکز جامع سلامت می باشد. به همین دلیل هم در تلاش هستیم با اجرای طرح ارائه خدمات سلامت میانسالان در کلیه ادارات گامی مهم در جهت ارتقای سلامت این گروه سنی برداشته شود.

دکتر سلمان زاده تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای با موضوع ارائه خدمات مراقبتهای سلامت ادغام یافته گروه های سنی بین مرکز بهداشت استان خوزستان از یک طرف و مدیریت کل امور بانوان استانداری از طرف دیگر منعقد گردیده است. این تفاهم نامه 4 ماهه بوده و با توافق طرفین قابل تمدید می باشد. با اجرای این تفاهم نامه و با ارائه خدمات سلامت به مردان و زنان میانسال شاغل در ادارات درصد بیشتری از این گروه سنی تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان جلسه سیده فرانک موسوی مدیر کل امور بانوان و خانواده نیز ضمن تشکر و قدردانی از پیگیریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر آمادگی آن اداره کل بر همکاری کامل برای اجرای تفاهم نامه تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.